prairie house라고 부른다. 현재의 집들은 장소와 어울리지 않는 것이 너무나 많다. 창문은 벽에난 작은 구멍과 같고, 재료는 나름대로의 성질을 살리지 못하고 쓰여지고 있다. 주거 건축에서 새로운 언어를 찾고자 노력했던 그는 프래리 하우스를 개발했다. 그는 대평원에 걸맞다고 생각하는 길고, 낮은 라
house - haus, mouth - Mund 등, 또한 영어와 다른 여러 언어가 유사함을 발견하게 된다. 영어 light는 獨逸語 Licht, Netherlands語 licht 등과 유사하다. 다음 수사(Numeral)들의 예들을 비교해 보면 더욱 명백해 진다. 언어간의 유사성에 대한 연구는 Sanskrit의 발견으로 18세기와 19세기에 걸쳐 많은 연구가 있었다. Sanskrit
세계화와 개방화의 물결과 더불어 21세기 세계 최대산업으로 부상하고 있는 관광 산업은 미래 고부가가치 창출로 각광받고 주목받고 있다. 그러한 관광 산업 중 중추 산업이라고 할 수 있는 호텔산업에 있어 21세기의 호텔기업은 국가 발전의 원동력으로서의 역할과 지금까지와는 변화하는 시장상황에
House on the Prairie>> 안의 인물들은 자연과 함께 어울려 삶을 살아간다. 소설의 배경은 남북 전쟁이 끝난 지 얼마 되지 않아 서부 개척이 한창 진행되고 있는 때이다. 그래서 그네들에게 있어 자연은 필수적이고 한없이 감사한 존재다. 그들은 자연을 다듬고 달래서 무에서 유를 창조해낸다. 아무것도 없는
prairie, in the foreground, a fence. We see lighting. Then camera on YOUNG JOS house. Then inside. Jos FATHER, is watching the black and white TV, the bottom of the screen flashing: "Tornado Warning". We hear the weather announcer: "∼.by radar now. There it is. The center of the circle over Kingfisher county, moving northeastward∼.a little bit earlier∼.tornado warning continues now, its bee
U-Turn
(Stray Dogs)
Screenplay by
John Ridley
and
Richard Rutowski & Oliver Stone
NOTE: THE HARD COPY OF THIS SCRIPT CONTAINED SCENE NUMBERS
AND SOME "OMITTED" SLUGS. THEY HAVE BEEN REMOVED FOR THIS
SOFT COPY.
EXT. SOMEWHERE IN THE DESERT SOUTHWEST - DAY
BEGIN TITLES OVER:
It is early morning and already hot. INSECTS drone, crackle,
and scurry for shade. PRAIRIE DOGS burrow to escape the sun.
We
housand trees...
planted in rows, feet apart.
Itll be like a cathedral...
and every farmer will make
the sign of the cross.
Listen, Papet...
we already have too many plums,
peaches, apricots.
We end up feeding them to the pigs.
I have another idea.
Youre my only relative, Galinette.
You can tell me
if you need my help.
What is your idea?
Its a secret.
Well!
Is that you, Papet?
You cant keep livin
House painted on its
sides - pulls to a stop. The back doors open from the inside
and Starling is the first one out - well-rested and alert -
hoisting down her equipment bag.
One of the DC policemen, the one whose girth and manner
say hes in charge, watches the woman by the van slip into a
Kevlar vest, drop a Colt .45 into a shoulder holster, and a
.38 into an ankle holster. She straightens up, a
house. Aerial
view of Roberts car driving along an undeveloped coastline.
Producer LOUIS MARKS
Directed by ANTHONY SIMMONS
Richard is looking at some prints in his boat shed
darkroom. Thelma knocks on the door.
RICHARD
Go away!
THELMA
Let me in! Ill tell if you dont let me
in!
RICHARD
What have you got to tell about?
THELMA
About Miss Ma-rissa!
RICHARD
What about Miss Marissa?
Thelma licks her
house right there...
...marry you, live in it
and never go anywhere else.
I wish you would.
You were never married before, were you?
Not that I can remember.
Thats good.
Youd be amazed the way
people talk about you.
The mysterious Jeff Bailey.
My mother tells me that Ive only
known you for such a short time.
And whered you come from?
And what did you do?
My father was...
- Wed better go.
- Is som